APA - Escola pública

Associació de Pares d'Alumnes per a l'Ensenyament del Català, a l'escola pública
Association de Parents d'Élèves pour l'Enseignement du Catalan, à l'école publique

APA est une Association de Parents d'Élèves habilitée par l'Inspection Académique

mardi 19 octobre 2010

El Partit Comunista defensa que calen els dos instituts, d'Argelers i Ceret

- El Punt del dilluns 18 d'octobre del 2010 =

Nicolas Garcia denuncia que la recerca d'estalvi passi davant de l'interès dels alumnes

La propera obertura d'un liceu a Argelers ha disparat les alarmes a Ceret, on professors i pares d'alumnes temen que la nova estructura sigui aprofitada per fer competència al liceu de Ceret i signifiqui el primer pas cap al tancament.

Enfront d'aquesta situació, Nicolas Garcia, batlle d'Elna, afirma en nom del Partit Comunista que no cal entrar en una guerra de municipis ni de liceus i que tots dos són necessaris. En un comunicat, el batlle d'Elna afirma que la necessitat del liceu d'Argelers és incontestable per a la població d'aquest sector; de la mateixa manera també creu que seria impensable perjudicar els joves del Vallespir privant-los del liceu de Ceret. Nicolas Garcia considera que aquestes alarmes són generades pel govern francès, que es preocupa més de buscar estalvis que no pas de l'interès dels alumnes. Considera que cal prioritzar “establiments de talla humana” i de proximitat, en oposició amb els reagrupaments en grans centres que contribueixen a la desertificació de les zones rurals.

El Punt del dilluns 18 d'octobre del 2010